29 Ocak 2008 Salı

ÜZÜMLÜ KEK


Çok şükür Yaradan ne güzel yiyecekleri sunmuş bize, bunlardan bir taneside hem çok yararlı hemde çok lezzetli olan kuru üzüm.Sanki bütün yiyecekler etrafımızda beni ye beni ye der gibi perverde olmuşlar bize...beni ye ki sana şifa olayım,içimdeki vitaminlerimle seni iyi edeyim der gibiler,çok şükür baktım yemek bloglarına yemeklere çeşit çeşit leziz birbirinden lezzetli yemeklere ve tefekkürü daldım.
Malzemeler:2 yumurta
1 su bardağı yoğurt veya süt
1 su bardağına yakın sıvı yağ
1 su bardağından az biraz fazla şeker
aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
kuş üzümü,kuru üzüm,ince beyaz fıstık
Yapılışı:Yapılışı normal kek yapımından farklı değil, önce yumurtayla şeker çırpılır,sonra diğer malzemelerde yavaş yavaş ilave edilerek.Yağlanmış kalıba dökülür.160C fırında 55 dk piştikten sonra,hindistan cevizi süslemesiyle servis edilir.Yapanlara AFİYET OLSUN ! . . .

HASAN PAŞA KÖFTESİ


Bu tarifi sevgili Dilek'in blogundan aldım.Ben de uyguladım ve sonuç çok güzeldi.Dilerseniz lafı uzatmadan bu güzel köftenin tarfine geçelim.

Malzemeler:250 gr kıyma (biz iki kişi olduğumuz için)

1 soğan

ekmek içi

2 sarımsak

kırmızı yapıcak kadar salça

baharatlar,tuz

2 harşlanmış patates

Yapılışı:Patetes ayrı bir kapda püre yapılır.Kıyma da başka bir kaba alınarak içine, soğan , sarımsak rendelenir,ekmek içi koyulur,tuz ve baharatlarda koyularak yoğurulur.Biraz buzdolabında dinlendirilir.Dinlenen kıymaya elimizde çanak şekti verir,içine patates püresi koyarız.Bir borcama yaptığımız köfteri dizip,üzerine salçalı su yaparız.Kıyma pişene kadar fırına verilir.AFİYET OLA.

28 Ocak 2008 Pazartesi

YOĞURTLU KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER

Adı üzerinde zaten közlenmiş kırmızı biber (salçalık biber).
Malzemeler:5 adet közlenmiş salçalık biber
1.5 bardak yoğurt
2 tane sarımsak
tuz
Yapılışı:Biberler közlenip zarı soyulur.Derin bir kasede doyranır,üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür.Son olarak tuz ilavesiyle servise hazır olur.Severek yiyeceğiniz mükemmel bir garnitür ... AFİYET OLSUN!

25 Ocak 2008 Cuma

YOĞURT TATLISI

Malzemeler:
1 su bardagi yogurt
1 su bardagi seker
1,5 su bardagi ince irmik
1/2 su bardagi un
1 yumurta
1,5 cay kasigi karbonat
1 cay kasigi toz tarcin
Serbeti icin:
3 su bardagi tozseker
2 su bardagi su
Yapilisi: Yogurta sekeri bir kabin icinde cirparak yedirin. Yumurtayida ilave edip karistirin tel cirpma aleti ile yeterli olur ama isterseniz mikser kullanin. Cok cirpma bu tarifde gerekli degil.- Geriye kalan diger malzeleri ilave edip karistirin. (Un, tarcin ve karbonati birlikte icine eleyerek ilave edin) Yaglanmis borcam kaliba yada ayni buyuklukteki bir tepsiye dokun. Arzuya gore ustune badem doseyin. Bunun icin bir cay bardagindan az bademi az kaynar suda 1-2 dakika kaynatin. kabuklari hemen soyulacaktir. bicakla ortasini bulup ikiye ayirin. pistikten sonra keseceginiz sekle gore goz kararai aralikli olarak hamura doseyin.160C dereceli orta isili firinda ustu kizarana kadar pisirin. Seker ve suyu kaynatip orta sicaklikta olmak uzere firindan cikan tatlinin uzerine gezdirin. Soguyunca dikdortgen veya baklava dilimlerine kesin. Badem dosememisseniz hindistan cevizi serpebilirsiniz
NOT:Şerbetine bir kaç damla limon damlatın

24 Ocak 2008 Perşembe

TEL ŞEHRİYE ÇORBASI , ŞEHRİYELİ PİLAV , TAS KEBABI

Son günlerde telefonumuzu kaybettik onun için resim çekemedim:)Halbuki ne kadar güzel yemekler döktürmüştüm.Mesela çarşaf böreği bile yapmıştım:)ama telefonumuzun azizliğene, daha doğrusu yastığımızın veya oğlumun azizliğinemi uğradık desem:)Çünkü telefonumuzu yastığımızın içinden çıktı,büyük ihtimalle oğlumuz koymuştur:)Neyse sonunda bulmuş olmamız çok sevindirdi bizi..Bugün soframızda bulunan afiyetle yenen yemeklerimiz bunlar.Pilav yapmasını bilmiyen yoktur heralde ama ben yinede yeni evli olanlar için yazıcam:)Çünkü ben yeni evliyken hiç birşey yapmasını bilmezdim.Birgün kabak tatlısı yapıcaktım annemi arayıp dakikalarca tarif almaya çabam görülmeye değerdi...Şimdiden söyliyim bu tabak benim kimseye vermem:)Oruçlu olduğum için iftarda çok yemedim ağırlık yapmasın diye, birazdan yerim ama meraklanmıyın siz:)
Pilav için Malzemeler:1 kase pirin (baldo olması tercihimiz:)
1 kaşık teryağ,birazda sıvı yağ
1 kaşık arpa şehriye
biraz tuz
1.5 kase etsuyu veya sade su
Yapılışı:Pirinç ılık suda yarın saate yakın dinlendirilir.Bir tencerede teryağ ve sıvı yağ koyup şehriyelerin kızarması beklenir.Şehriyelerde kızarınca içine suda beklettiğimiz pirinçler atılıp, kısık ateşte biraz kavururuz.Son olarak içine etsuyunu (veya sade su) ,tuz koyup kısık ateşte suyu çekene kadar pişirilir.AFİYET OLSUN
Tas kebabı için Malzemeler: 500 gr kuşbaşı doğranmış et
biraz yağ, tuz
3-4 bardak su
1 soğan,1 kaşık salça
Yapılışı:Soğan kuşbaşı kesilir,salçada ilave edilerek sağda kavrulur.İçine et ve suyuda ilave edilip,düdüklü tencerede yarım saatten fazla yani etler yumuşayana kadar kısık ateşte pişirilir.Yapana AFİYET OLSUN...
Tel şehriye için Malzemeler:2 çay bardağı şehriye

1 kaşık salça

1 kaşık yoğurt

1 kaşık un (arzuya göre yumurta sarısı)

tuz,sıvı yağ

gerektiği kadar su veya et suyu

Yapılışı:Salça, sıvı yağ,su bir tencerede birleştirilip,kaynamaya bırakılır.Kaynıyan suyun içine sehriyelerde ilave edip kaynamaya devam eder.Son olarak yoğurt,un bir kasede çırpıp çorbaya ilave edilir yavaş yavaş.Altını kapatınca kendi sıcaklığında daha çok şişer şehriyeler.

AFİYET BAL ŞEKER OLA:)

16 Ocak 2008 Çarşamba

PATLICAN KEBABI

Malzemeler:4 patlıcan
250 gr kıyma
1 soğan
2 sarımsak
sıvı yağ
karabiber,nane,tuz
Yapılışı:Patlıcanlar alaca soyulur.Bir tabak içinde soğan rendelenir,sarımsak baharatlar ve kıymada koyup yoğurulur.Alaca soyulan patlıcan ortasından çapraz 4 kere kesilir.Yağda bütün şekilde kızartılır.Kızartılan patlıcanların kesilen kısımlarına kıymalı harç koyulur.Küçük bir fırın tepsisine yerleştirip, üzerine salçalı su döküp fırına verilir.Pişirip afiyetle yenir...
(Dilerseniz güveç tenceresindede güzel sonuç alınır)

14 Ocak 2008 Pazartesi

SAĞIM SOLUM SOBEEE

Benide bir sobeliyen çıktı en sonunda:):)sevgili arkadaşım abıhayat beni sobelemiş.geçde olsa cevap vermeye çalışacağım.Olsam olsam ne olurdum? Yemek olsam ne olurdum? Olmassa olmazlar arasında olan ekmek olurdum,su olurdum,tuz olurdum...
Renk olsam ne olurdum? Bereketli topraktan çıkan çimen yeşili olurdum... Bana huzuru çağrıştıran...

Çalgı aleti olsam ne olurdum? Def olurdum,çalındığında kulağıma çok hoş gelen bir dinletisi olduğu için...

Aylardan ne olurdum? Nisan ayı olurdum, yaza girmenin bir mutluluğu kaplar içimi...Mevsimlerden bahar olurdum...

Ayakkabı olsam ne olurdum? Kış mevsimi dolayısıyla, giyince sıcacık tutan çizme olurdum...
Kıyafet olsam ne olurdum? Eşarp kıyafetler arasına girermi bilmem ama ... Girerse takmaya zevk aldığım eşarp olurdum...
Bende çok değerli arkadaşlarım yeşildomates , dilek ' i sobeliyorum (eğer kabul ederlerse)

13 Ocak 2008 Pazar

FİNCAN KEKİ


Ben bu tarifi sevgili blog arkadaşım melek 'den aldım. İşte sonuç harika, özellikle çocuğu kek seven anneler ve özelliklede eltime gelsin:)Oğlu yani yeğenimiz çok kek seviyor fakat bir kalıp kek çok geliyor dediği için.Yapımı son derece kolay, eldeki ve evdeki imkanlar dahilinde yapılan geyet kolay bir tarif.
Malzemeler:1 yumurta
1 çay bardağı süt
1'5 çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
1 portakal kabuğu rendesi
1 poşet vanilya
1 kabartma tozu
Yağılışı:Bütün malzemeler bir kapta çırpılır, altı adet yağlanmış fincana yani nescafe fincanına yarısına kadar koyulur.Fincanların sığacağı büyüklükte bir tencereye fincanlar dizilir ve tencerenin içine fincanların yarısından biraz az ılık su doldur.Kapağın altına bir havlu örtülürki buhar damlaları kekin üzerine düşmesin diye.Kaynadıktan sonra altı kısılıp kısık ateşte yarım saate kadar pişirilir.Fincandan çıkarılıp yeniiiiirrrrrrrr.....

12 Ocak 2008 Cumartesi

PATLICAN OTURTMASI

Malzemeler:4 adet patlıcan
200 gr kıyma
1 adet soğan
2 kaşık salça
2 sarımsak
zeytinyağı, tuz
Yapılışı:Patlıcanlar alaca soyulup, bütün şekilde kızartılır.Kızartılan patlıcanlar 2 cm aralıklarla halka halka kesilir.Diğer taraftan soğan küp küp kesilip, zeytinyağı, salçayla kavrulur, kıymalarda eklenerek kavurma işlemi devam eder.Biraz su ilave ederek pişirilir.Halka kesilen patlıcanlar diktörtgen bir borcam tepsisine dizilir.Yapılan kıymalı harc üzerine dökülür.(Harç yaparken su koyduğumuz için tepsiye su dökülmez).Fırına verilir,20 dk kadar pişirilir.
NOT:Patlıcanları bütün şekilde kızartmamızın sebebi daha az yağ çekmesi için.Bunu eşimin anneannesinde görmüştüm.Denemelerim sonucu az yağ çektiğini gördüm.Bu yüzden kağıt havluda yağını almaya gerek kalmaz.Harcınada çok yağ koymadığımız takdirde gayet hafif olucaktır.
Afiyet olsun.

11 Ocak 2008 Cuma

BRÜKSEL LAHANASI

Malzemeler:yarım kilo brüksel lahanası
yarım kase kıyma
1 orta boy soğan
2 kaşık salça
tuz,sıvıyağ
Yapılışı:Lahanalar yıkanır, dilerseniz bütün veya ortadan kesilir.Bir tencerede soğan küp küp kesilip,kıyma, yağ ve salça ile kavrulur.İçine kesilip yıkanmış lahanalar atılır.Biraz susuz kısık ateşte pişirilir.Biraz su ve tuz da eklenerek, pişirmeye devam edilir.
Afiyetle...

10 Ocak 2008 Perşembe

HİCRİ YILBAŞINIZ MÜBAREK OLSUN ! . . .

Hicri yılbaşınız mubarek olsun...Girmekte olduğumuz muharrem ayı ile hicri takvimin birinci ayına ulaşmış olacağız...
Hiç merak ettiniz mi, hicri takvim kimin zamanında nasıl başladı, muharrem ayı nasıl birinci ay olarak tespit edildi?..
Eğer bu yazıyı okuma sabrını gösterirseniz hicri takvimin başlatılışını hayalinizde canlandırmakta zorluk çekmeyeceksiniz..
Olayı vakıaya uygun olarak şöyle canlandıralım isterseniz.
*** Güneş yakıcı sıcaklarını Medine sokaklarında olanca etkisiyle hissettirirken adresi belli evlere haber verme görevini tamamlayan Abdullah, dönüp meşveret binasının kapısında tekrar beklemeye başladı.
Çok geçmedi haber verdiği evlerden çıkan zatlar da tek tek yolda görünür oldular. İşte ashabın ileri gelenlerinden Saad bin ebi Vakkas... İşte Talha...
Şu gelen de İmam-ı Ali olsa gerek... Yolda görünenler vakit kaybetmeden aceleci adımlarla meşveret binasına giriyorlardı.Uzaktan biri daha göründü. Bu, Halife Hazreti Ömer'in ta kendisiydi.
Meşveret meclisini de o davet etmişti zaten. Nitekim içeriye girer girmez vakit kaybetmeden, Allah'a hamd, Resulü'ne de salat-ü selamdan sonra konuya girdi:
-Devlet işlerine tarih koymakta zorluk çekmekteyim. Gönderilen evraklarda kimi Resulullah'ın hicretinden önce diyor, kimi de sonra diye tarih koyuyor.
Böylece bir tarih tespitine ihtiyaç ortaya çıkıyor. Artık kendi tarihimizi başlatma zamanı gelmiştir. Bir mühim olayı tarih başlangıcı olarak tespit ve ilan etmeliyiz. Karışıklık son bulmalıdır. İşte bunun için davet ettim sizleri...
Mecliste hazır bulunanların hepsi de böyle bir tarih tespitine gerek görüyorlar, ancak hangi olayı tarih başlangıcı olarak kabul edeceklerini pek kestiremiyorlardı.
Zira Efendimiz'in hayatının her ayı, her günü bir tarih başlangıcı olacak kadar mühim olaylarla doluydu.
Nitekim Saad bin ebi Vakkas kendisini çok meşgul eden olaya ait teklifini yaptı: -Ey müminlerin emiri, dedi, ben Resul-ü Ekrem (sas) Hazretleri'nin vefatını tarih başlangıcı olarak teklif ediyorum.
Bu, çok büyük bir olay!..
-Peki ,sen ne dersin ya Talha? Saad'ın teklifini duydun, uygun buluyor musun?..
-Ben böyle üzüntülü bir günü tarih başlangıcı yapmayı uygun bulmuyorum.
Bunun tam aksine Resulü Ekrem'in (sas) doğumunu tarih başlangıcı olarak teklif ediyorum.
-Peki, ya Ali! Sen ne dersin?.. Bir de seni dinleyelim. Teklifleri duydun...
-Ben bu iki mühim olayın ikisinden de mühim üçüncü bir olayı teklif etmek istiyorum.
-Neymiş Resulullah'ın doğumundan da ölümünden de mühim olan olay?
-Hicret!.. Müslümanların İslam'ı yaşamak ve yaymak için her şeylerini Mekke'de bırakarak Medine'ye hicretleri. İlk Müslümanların imanı uğruna mallarını, mülklerini, hatta aile efratlarıyla birlikte bütün akraba ve yakınlarını dahi bırakarak, bir torba içine koydukları bir avuç hurma ve bir parça kuru ekmekle yola çıkmayı göze alışları, tarih boyunca unutulmayacak çapta bir fedakârlık örneğidir.
Ben bu fedakârlık örneği hicreti, tarih başlangıcı olamaya layık bir hadise olarak görüyorum...
-Ne dersiniz ey Resulüllah'ın aziz ashabı?.. Müslümanların Medine'ye hicretlerini İslam tarihinin başlangıcı olarak tespit ve ilan etmemize?
-Ben Ali'nin bu teklifini yerinde buluyorum.. ben de.. ben de....
Böylece Hazreti Alinin (ra) teklifiyle Resulüllah'ın (sas) Mekke'den Medine'ye hicret ettiği sene İslam tarihinin ilk senesi, ilk hicret kafilesinin yola çıktığı öteden beri mübarek bilinen Muharrem ayı da birinci ay oldu.. Hicretten (17) yıl sonra Halife Hazreti Ömer'in başkanlığında toplanan meşveret meclisinin aldığı bu kararı kapıda bekleyen Abdullah, Medine sokaklarında halka şöyle ilan etti: -Ey Müslümanlar! Resulullah'ın Mekke'den Medine'ye hicret ettiği sene, birinci sene ve ilk hicret kafilesinin hareket ettiği hep mübarek bilinen muharrem ayı da birinci ay olmuştur. 17. hicri yılınız mübarek olsun!..

Bende Hz Abdullah'ın tebriklerine aynen iştirak ediyor ve girmekte olduğumuz muharrem ayıyla hicri yılınızı tebrik ediyorum.


M.FETHULLAH GÜLEN . . .

9 Ocak 2008 Çarşamba

SODALI BÖREK

Kahvaltılarda vazgeçilmemiz olucak ama ben buna izin veremiyorum:) Çünkü yapması biraz külfetli geliyor bana, eğer kahvaltıda sodalı böreği, tek kişi yapıcaksa, kahvaltıya 12.00 dan aşağı oturamazsınız:) Hatta ben artık sıkıldım açması, pişirmesi, derken hamuru kesimi biraz büyük kaçtı:) Kayınvalidem den öğrendim ben bu tarifi, aslına bakılırsa annemde biliyormuş ama onlar çok sık yapmadığından, takip edememişim, gözümden kaçmış:) Eşim,oğlum ve ben yanında domates veya peynirle çok severiz.
Malzemeler:1 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı kadar karbonat (soda)
2 çay şaşığı tuz
aldığı kadar un
Yapılışı:Bütün malzemeler karıştırılıp yoğurulur.Ortadan bölüp bezeler yapılır hamurdan.Yapılan bezeler açılır ve ufak çapraz kareler şeklinde kesilip bol yağda kızartılır. Yanında domates, peynir, zeytin, çayla servis yapılır.
AFİYET OLSUN...

8 Ocak 2008 Salı

SÜTLÜ İRMİK TATLISI


Bir arkadaşım oturmaya gelicem diye aradı, saat: 11.00 de.Tabi telefona kalkan ben, elim ayağıma dolandı, bu saatten sonra ev işimi? hamur işimi yapıcağım? dedim.Tabi marifetli olan ben:) ev işinin üstesinden geldim ve saat 13.00 a doğru arkadaşım geldi. Bende patates salatası için patatesleri saydum, doğradım ve düdüklüde 5 dk kadar harşladım. Arkadaşımada sütlü irmik tatlısı yapmasını biliyormusun? Bilmiyorsan internetten bakıp onu yapalım dedim.Tabi marifetli olan arkadaşım, Senem biliyorum demesiyle kolları sıvadı ve mutfağa girdi:)Bende poğaça için hamur yoğurdum ve mayalamaya bıraktım tatlımızda oldu, poğaçalarımızı da yapıp afiyetle yedik.Sütlü irmik tatlısını kız kardeşim de yapmıştı, bu kadar beğenmemiştim. İlk yediğim için sanırım, bugün bir başka güzel geldi bana.Eminim çocuklarda bayılacak.Yapılış da bir o kadar kolay.
Malzemeler:1 su bardağı irmik
1 su bardağı şeker
2 kaşık teryağı veya margarin
1 lt süt
Yapılışı:Bir tencerede bütün malzemeleri birleştirip,kaynıyana kadar karıştıracaksınız.Kaynamaya başladıktan sonra, borcama döküp katılaşması beklenir.Soğuk bir ortamda.Katılaşan tatlınız bıçakla kesilir.Servis yapıp, afiyetle yenirrr:)

6 Ocak 2008 Pazar

AÇMA (2)

Kız kardeşim Dilek'in açması..Tadı çok güzel ve kat kat olan bu açmaya hayır diyemiyeceksiniz.
Malzemeler :1 paket margarin veya tereyağ
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
4 yemek kaşığı toz şeker
4 çay kaşığı tuz
1 paket yaş maya
Aldığı kadar un
Yumurta sarısı
Yapılışı :Ilık sütün içinde mayayı eritin.Yarım paket margarini yoğurup, eritilmiş mayayla birleştirin. Diğer malzemeleri ilave edip kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde edin. Bir süre ılık bir yerde mayalanmalaya bırakın. Hamurdan parçalar koparıp 13 kadar beze elde edin, bezelerin içine diğer kalan yarım paket margarini bezelerin üzerine sürün. Bezeleri birleştirin ve bir tepsi büyüklüğünde açın, açılan hamur, baklava dilimi olucak şekilde kesilir.(Ufak baklava dilimleri)Sonra bir ucundan diğer ucuna yuvarlanır ve bu şekil ortaya çıkar. Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu dökülerek, fırında pişirmeye bırakılır.Fırından aldığınızda yanına çayla servis yapılır:)
Afiyet bal şeker ola...

4 Ocak 2008 Cuma

SÜTLAÇ


Tatlıyı çok severim, evde tatlının olmadığında iki gün geçtimi yokluğu vurur beni:)Ablama gülerdim, gece tatlı krizine giriyorum derdi,hatta odasında hep çikolata bulundurur:)Ablama gülerken son birkaç senedir, (hamileliğim hariç) bende aynı oldum.Sütlü tatlıları doktorlar, süt içmeyen çocuklara tavsiye ederler, buyrun anneler size bir sütlü tatlıda benden:)Tatlı sevmeyen oğlum bile bir fincanını yedi:)Artık oğlumda annesi gibi tatlı kolikmi olucak ne:)Bu arada portakalı bol bulduk mevsimi dolayısıyla, tarçın yerine portakal kabuğu rendeledim, hoş kokusu sütlaçı daha bi güzel hale getirdi.Neredeyse portakallı kurufasulye yapacağız:P
Malzemeler:1 lt süt
yarım su bardağı pirinç
1 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı nişasta
yarım paket vanilya
(fırında yapmak için 2 yumurta sarısı)
Yapılışı:Pirinç bir bardak su ile harşlanır.(suyunu çekmelidir).Süt ve şeker ilave edilir.10 dk kadar pişirilir.Bir kasede nişasta az su ile ezilir.Kaynamakta olan sütlaçtan birkaç kaşık alıp, alıştırma yapılır.Sonra sütlaça katıp karıştırılır.Ateşten alındıktan sonra vanilya konur.
NOT:Fırında sütlaç yapmak için aynı işlemin devamında,ateşe dayanıklı kaselere boşaltılır.İçine biraz su bulunan tepsiye dizilip üzerleri kızarana kadar pişirilir.Kızarmış sütlaçların üzeri, kurumaması için bir tepsi ile örtülerek soğutulur.
*Bu tarifin aynısı uygulandığı takdirde çok iyi sonuç alıcaksınız.Senelerdir aynı tarifi yaparım hiç yüzümü kara çıkarmamıştır:P
Afiyet olsun...

2 Ocak 2008 Çarşamba

İRMİK,YOĞURT TATLISI


Malzemeler:
2 su bardağı irmik
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
bir kaç kaşık un
şerbeti için:
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
Yarım limonun suyu
1 dilim limon
Yapılışı:Öncelikle şerbetini hazırlamak için şeker, su, limon suyu ve limon dilimini kaynatın. Kıvamı hafif yoğunluk kazanınca, soğumaya alın. Bu arada,un, irmik, şeker, yoğurt ve kabartma tozunu iyice karıştırarak yumuşak bir hamur elde edip, çok büyük olmıyan bir tepsiye yayın.180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Piştikten sonra üzerine ılık şerbeti dökün.Şerbeti çekince servise hazır.

1 Ocak 2008 Salı

ETLİ NOHUT

Malzemeler:3 avuç nohut
250 gr kuşbaaşı et
2 kaşık salça
yeterince su
2 adet soğan
tuz
Yapılışı:Düdüklü tencerenin içine soğanlar kesilir,salça ve sağ da ilave edilerek biraz kavrulur.İçine bir gece önceden tuzlu suda bıraktığımız nohutlar ve etlerde ilave edilerek, pişirilir.Pişirme süresi yok, çünkü benim nohutlarım beni şaşırtıcak derecede çabuk oldu,yarım saatte :)