28 Aralık 2009 Pazartesi

KARNIYARIK TURŞUSU , İÇİ DOLDURULMUŞ BİBER TURŞUSU

Merhabalar iyileşme arefesinde yine yanınızdayım.Bilirsiniz "kışın ne yenir?" diye sorsanız, çoğumuz "tarhana çorbası ve turşu" deriz. Çorbayı ve turşuyu çok seven biri olarak,annemin karnıyarık turşusunu yayınlamaya karar verdim. Çoğunuza oluyordur anne yemeklerini lezzetli bulmak işte bu olay bana çok oluyor. Annem de içtiğim "su" bile bir başka tatlı geliyor.Geçen kız kardeşimle, telefonla konuşuyorduk, biliyorsunuz kız kardeşim bebek bekliyor, ama mutfağa girememe sorunuyla karşı karşıya, miğde bulantıları yüzünden. Bu yüzden sıkça anneme gidiyor, hazır yemek için.. Kız kardeşimle telefonla konuşurken, "annemde yediğim, zeytin ekmek bile çok tatlı geliyor" dedi. Bende kesinlikle katılıyorum bu görüşe. Çoğunuz da eminim böyle düşünüyordur. Bu turşuyu bir akşam anneme gittiğimde, sofrada sordum "karnıyarık turşusu bitti mi?" diye.Sofraya koymayı unutunca, ertesi gün evime kadar getirdi. Allah razı olsun, annem den ve ailelerimiz den, onlar olmasa bir yarımız yok demektir. Babasını bir yıl önce kaybeden biri olarak bunun en iyi anlayanlar biriyim.
Gelelim turşumuzun yapılışına iç malzemesi, lahana, kereviz yaprakları, olmamış domates, biber, havuç ve birçok turşuluk sebzeyi kare kare kesiyorsunuz. Sapları kesilip yıkanmış patlıcanların karınlarını açıp içine kesilmiş sebzeleri yerleştiriyorsunuz. Karnını kapatıp, resimdeki gibi iple bağlıyorsunuz. Turşu kurduğunuz kabınızın içine diziyorsunuz. Bu işlemi içi alınmış biberle de uygulayabilirsiniz. Tuz, sirke, sarımsak, su hazırlanan patlıcanlara döküyorsunuz.Sizinki bu kadar lezzetli olurmu bilmem? Benimki çok lezzetliydi, çünkü annem yaptı:))

Not:Ölçü vermedim kullanacağınız kaba ve aile fertlerine göre değişir.

Madem ailelerden konuştuk bugünkü hadisimiz de aile üzerine olsun.

_Allah'ın hoşnutluğu, anne, babanın hoşnutluğundandır. Allah'ın gazabı anne, babanın kızgınlığındandır."

10 yorum:

GÜLSÜM dedi ki...

İZLEYİCİLER BÖLÜMÜ EKLESENİZ SİZİ İYİ TAKİP EDEBİLİRİZ....

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Teyzemizin ellerine sağlık.Bakarken insanın ağzı sulanıyor:)

Adsız dedi ki...

Oh,oh yanina bir de kuru fasulye himm nefis olur valla.Tekrar döndügüne cok sevindim cnm,hosgeldin:)Güzel tariflerinle bulusmak iyi oldu.

Selamlarimla,Serap.

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

hadis yazmanız çok güzel.
takip rtmeye çalışacağım.
sevgiler...

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

hadis yazmanız çok güzel.
takip rtmeye çalışacağım.
sevgiler...

burcunokta dedi ki...

canım ben yokken gelmişsin hoş geldin, sayfamın kenarında geldigini görünce hemen geldim, turşular enfes.sevgiler.

Disalce dedi ki...

harika gerçekten...

annenin yaptığı başkadır bilmezmiyim...

benimde kız kardeşim var..o annnemin yakınında ben uzağındayım...bazen beni kıskandırmak için arar..annemle oturuyoruz annem şunu pişirdi der...çatarım tabii..dört gözle tatilin gelmesini beklerm.....

afiyetler olsun..annenin ellerine sağlık....turşusu harika görünüyor...

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Hayrola bir göründün kayboldun?

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşım karnı yarık turşusu harika ellerinize vede diger tarifleriniz

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocakları
çay kazanı fiyatları
makinası
remta mutfak
çay otomatları
remtamutfak.net
döner
çay kazanı fiyatları
elektrikli çay makinesi
elektrikli tost makinası
tüplü ızgara
remta
full hd tek parça izle
720p full izle
cerciko.com