25 Ocak 2010 Pazartesi

UN HELVASI

Ölü evinde un helvası dağıtmak gelenek olmuş bazı yörelerde.Bana komik geliyor, ölü evinde herkez üzünütülü tatlı dağıtılıyor. Tatlı bizim bildiğimiz çikolatadan, baklavaya kadar dağıtılan tatlı çeşitleri bebek doğduğunda ağzımız tatlansın diye dağıtılır.
Bayılarak yediğim bir lezzet:))




Malzemeler:

125 gr tereyağ2 s.b. un

1.5 s.b. şeker

2 s. b. su

1 çorba kaşığı çam fıstığı (fındık,ceviz olabilir)

1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:Yağ eritilip, elenmiş un konur.Orta ateşte karıştırarak koyu pembe kavrulur. Fıstıklar, tarçın ile ilave edilir. Su ve şeker ilave edilir. Karıştırarak pişirilir. Tencereye yapışmıcak kıvama gelince küçük kalıplara koyup servis yapılır. Afiyet olsun.

4 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Çok haklısın canım banada hep saçma gelmiştir ölü evinde helva ne alakaysa:)
nefiss görünüyor ellerine sağlık..kocaman sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım ne güzel tarifler yayınlaşmışsın tabi ben hepsinden bihaberim:)

helva mevzusunda da haklısın Ama bir kavuşma şeb-i aruz olarak düşününce pekte mantıksız gelmiyor nedersin?

Jasminskager dedi ki...

Melek'cim oncelikle donusune cok sevindim hosgeldin canim.Guzel dileklerin icinse cok tesekkurler canim.Ben hala hastanedeyim artik bunaldim evime cikacagim gunu sabirsizlikla bekliyorum.Guzel arkadasim dualarini eksik etme ne olur....

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,helva nefis görünüyor.Bizde özellikle kızım tarafından çok seviliyor ve sık sık istek alıyor:)))

sevgiler...