12 Nisan 2008 Cumartesi

ZEYTİN EZMELİ POĞAÇA

Önce yine çok hoşuma giden bir sözle başlamak istiyorum..
"Hasmını mağlup etmek istersen, kötülüğe karşı iyilikle muamele et ."
Biz o kadar alışmışıkki kötülüğe karşı kötülükle muameleye, taa seneler önce güzel bir şahsın, bu sözünün değerini son günlerde daha bi idrak eder oldum. Kimse hakkında iyi düşünemez olduk, etrafımızdaki herkeze şüpheli bakar olduk.Aslında ben bunu kendime hitaben diyorum, desem daha doğru olur. Kimseye güvenemez oldum, herkeze şüpheyle bakmak ne derece iyidir tartışılır. Ama belkide çevremiz bizi böyle düşünmeye haddinden fazla sevk ediyor olabilir diyip yine güzel bir poğaçanın tarifini paylaşmak istiyorum.
Malzemeler: yarım yaş maya
1 bardak ılık süt
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
yarım su bardağı yağ
1 yumurta
zeytin ezmesi, çörek otu
Yapılışı:Ilık süt, maya, şeker karıştırılır.Un bir kabın içerisinde havuz şekli verilir. İçine maya, süt karışımı ilave edilir, yumurta akı, sıvı yağ, tuz ile yoğurulur. Yarım saat kadar ılık bir ortamda mayalanmaya bırakılır.Mayalanan hamur, elimizle yuvarlak açılır, içine zeytin ezmesi koyup, rulo şeklinde sarılır. Resimde görüldüğü gibi yarım ay şekli verilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür, çörek otuda serpilip, 170 C fırına verilir. Piştikten sonra temiz beyaz bir tülbent yıkanır, nemli iken üzerine örtülüp, sıcak fırında bırakılır.Çıkarınca yumuşamış olduğunu görüceksiniz. Afiyet bal olsun.

25 yorum:

antepası dedi ki...

Çok severim zeytinli poğaça ve açmayı.Mutlaka çok lezzetli olmuştur.Eline sağlık.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım Meleğim benim
güzel paylaşımın için çook teşekkür ederim

Eşimin ağzında sık sık duyarım,Canım birsüre yapıyorum ama dayanamıyorum,gözgöre göre kötülük yapana iyilik yapamıyorum çoğu zaman:)ama kötülüğe kötülüklede karşılık vermem,bunuda belirteyim dimi:)


Bababmda sana taş atana sen gül at der,ama dediğini yaşar
Rabbim hep iyi olanlardan eylesin bizi nediyeyim

bu arada zeytinli poğaçaya bayılırım
ellerine sağlık,harika olmuş

Melek durmak yok,sıksık tarifler bekliyorum senden
sevgiyle kal
mutlu pazarlar

Disalce dedi ki...

canım dediğin gibi artık güven diye bişey kalmadı veyada biz fazlaca hakkımızı arar olduk......

büyük demiyor küçük demiyor,hak arayacağız diye karşımızdakini kendi içimize kışkırtıyoruz belkide...

poğaçaların nefis görünüyor..ellerine sağlık canım...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim belkide sen iyisini yapiyorsun güvenmemekle.Aksine bende her tanistigim insani kendim gibi dost görüyorum.Ama insanlar artik öyle degil canim.Hep bir cikar pesinde.olssun herkezin amel defteri belli canim:)
Pogacalar harika,eline saglik.
Sevgiler.

elif dedi ki...

zeytinli her şeye kızım bayılır. çok sever. ellerine sağlık.

Bir Anne dedi ki...

Melekcim,
Tabi bu guzel soz, buyuklerin siar edindigi ve bizim de evvela taklidle bile olsa sindirmemiz gereken bir meziyettir.
Cok yakin zamanda yasadigim bir olayda guvendigim bir yakinim aynini salik verdi, benim gibi sabirsiz biri icin zor olsa da, boyle guzel sozler ve dostlarla yapilan sohbetlerden sonra daha guzel yerlesiyor bu huylar.
Tesekkurler canim,
pogacalar da nefismis, ellerine saglik.

muko dedi ki...

İyilik yap denize at demişler
amanerde bizde bunu yapmak
kötülüğe kötülükleee karşılık vermezsek olmazzzzz
gerçi ben yapmıyorum çok şükürrrrr,ancak etrafımızda yapanlar çok fazlaa maalesef

eline sağlık çok güzel görünüyor

karakazan dedi ki...

Belki de haklisin kimseye guvenmemekle.Bende herkesi kendim gibi bilir sonrada soyledigim seyden bin pisman olurum.Karsimdaki bana kötülük ettiyse yada bana birsey söylediyse,hic birsey yapmadan en yakin dostuma telefon acar basima geleni söylerim.O beni frenler ve farkli düsünmeye baslarim.Insanin islami düsüncesi olmasa hersey yapar diye düsünüyorum.Allah zalimin zülmünden korusun diyorum.
Pogacalar nefis görünüyor ellerine saglik.
selamlar,SERAP.

yesildomates dedi ki...

canım ne güzel söylemişsin..ama malesef ben hemen karşımdaki kişiye karşı hiç kötü düşünemem...ve eğer azıcık güler se tamam ya bu kötü olamaz diye bir dşünce belirir..aslında yanlış ama neyapıyım..:)

canım ellerine sağlık..poğaçalr miss gibi olmuş..
öpüyor ..iyi haftalar dilerim...

Baharcicegi dedi ki...

bende her zaman karsindaki bilmesse Allah bilir deyip elimden geldigi kadar kötülüge iyilikle karsilik vermeye calisirim. Ama bu kisi bunu istismar edersede tavrimi koyarim.
hani derlerya bu devirde kimseye güvenmeyeceksin,bu sözü dogrulayacak okadar olaylar oluyorki etrafimizda ve kendi yasantimizda ,olaylardan ders cikarip herkese güvenilmeyecegini ögreniyoruz.
zeytinli poacalarin nefis olmus eline saglik canim

NESRIN dedi ki...

Guzel yorumun icin cok sagol.Nedemek basini agrittim oyle dusunme hic oldumu.Bu aralar yoruldum diye boyleyim heralde bunlarda gecicek insallahBu arada pogacalar tam benlik olmus ellerine saglik.Sevgilerimle

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor,zetinli lezzetler hep tercihim olmuştur.



Sanırım sınırlarımızı belirlemekle alakalı bir konu.Kötülüğe karşı iyilikle muamele etmek demek her şeyimizle açık olup,bize karşı kullanabileceği şeyleri eline vermek demek olmamalı.

Karşımızda ki kişi gibi olmak zorunda değiliz,onun yanlışlarını kendi yanlışlarımız yapamayız...

Dediğim gibi dengeyi kurmak,sınırları belirlemek önemli böyle konularda.


Yoğunluğumun nedeni tecvid öğreniyor olmam son zamanlarda,dualarını bekliyorum.



sevgiler....

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım çok güzel bir sözle başlayıp yazına çok güzel bir poğçayla son vermişsin.:)
ellerine sağlık cnm..zeytinezmeli poğça yapmayalı uzun zaman oldu ..özlemişim..
sevgilerimle canım..

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık melekcim..eminim çok lezzetlidir.sevgiler hayırlı haftalar

RUMEYSA dedi ki...

çok güzel gibi duruyo hemde ay çöreğine benziyor .ben rumeysa:)

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

Ayse Pamuk dedi ki...

Ben aldım bile bir tane ellerine sağlık

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..ben aranıza yeni katıldım ziyaretlerinizi bekliyorummm

şengül dedi ki...

keşke kötülüğe'de iyiliğe' de iyilikle karşılık verebilsek ama her iyiliğin altında bişiler arar olduk ezmeli poğaça çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

melekcigim cok guzel bir konuya deginmissin ama malesef insanlar cok degisik:(((
zeytinli pohacan cok nefis olmus ellerine saglik
sevgiler

NiNo dedi ki...

canim pek leziz ellerine saglik

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

çok güzel bir söz...çoook güzel bir tarif canım
ellerine sağlık
çok öptüm

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Değil kötülüye iyilik, biz iyiliğe karşı bile kötülükle muamele eder bir millet olmuşuz:( Rabbim hayır etsin sonumuzu..
*
Bayılırım zeytinli poğaçaya,açmaya... Ellerine sağlık canım..

Hatice dedi ki...

nefis görünüyor, ellerine sağlık...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir söz. Gün içinde canım sıkıldıkça senin, dileğin, birde şerifenin sayfasını karıştırıyorum.

Canım, eşim derki her zaman kim nasıl olursa olsun suizan etme der. Karşıdaki kötü dahi olsa hüsnüzan besle der ve kendiside öyle yapar bimutlaka iyi bir taraf, iyi bir görece bulur o şeylerden... böylece beni de rahatlatır bu tip durumlarda.

Şüpheli şeylerden uzak durunuz der Efendimiz (SAV) ama bu şüphe kalbimizdeki vesveseyle ilişkili midir bunu tartmak gerek aklımızda. güvensizce bakmadan önce...

Bende önceden hep öyle bakıyordum. İnsanlara hemen güvenirim. Bazende bunun ceremesini çekerim ne demişler "iyilik yap denize at, balık bilmezse Halık bilir" ;)Hesap gününde kötülüğe karşılık mı daha iyidir, iyiliğe karşılık mı?

Bir adım mesafe bırakmak gerek belki ama tamamen güvensiz kalmakda doğru değil.

Şirkette düne kadar kimseye ses çıkarmazdım. Efendimiz'in sözü var ya (SAV) "iyilikten anlamayana, iyilikle muamele edilmez" diye. Bunu uyguluyorum. Çünkü gerçektende öyle karşıdaki kötü davranıyor ama sen ona hep iyilikle yaklaşıyorsun o anlamaz ki bazılarının gerçekten ne gözleri görüyor, ne kulakları duyuyor işte o zaman onun gibi davranıyorum kendi aynasını görsün diye. iyilik edersek görmüyor daha çok üstüne geliyorlar. Burada da Efendimizin sözünü dinliyorum.

kötülükten kastım en son şirkette biri bağırmıştı bana kendi hatalarını mal etmeye çalıştı bende ona sesimi yükselttim. gibi.. yoksa ne yapabiliriz ki.

Sevdiğinizi Allah için seviniz
Buğz edince de Allah için buğz ediniz. hadisiyle uzattığım yazıma son veriyorum:)

bu arada elceğzine sağlık tatlım. Zeytinli tariflere bayılırım. heleki üstündeki çörek otlarına:) Allah'a emanet ol. uzattımm kusura bakma

blogcu/zahide