1 Aralık 2007 Cumartesi

AÇMA


Malzemeler :
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
4 yemek kaşığı toz şeker
4 çay kaşığı tuz
1 paket yaş maya
Aldığı kadar un
Yumurta sarısı
Yapılışı :
Ilık sütün içinde mayayı eritin. Diğer malzemeleri ilave edip kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde edin. Bir süre ılık bir yerde mayalanmalaya bırakın. Hamurdan parçalar koparıp açma şekli verin.Bu şekilde biraz daha mayalandıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Kolay kolay bayatlamayan ve özellikle kahvaltıda ekmeği bitenlere tavsiye edebileceğim bir hamur işi.

9 yorum:

hdidem95 dedi ki...

merhaba canım ilk yorum benden:)) açma süper olmuş yanında bir bardak çay mmmmm nefis olur ellerine sağlık canım sevgiler
hdidem.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Selamun aleyk�m, blogumu ziyaret etmi�siniz �ok sevindim. Ayr�ca blogumun i�eri�ini be�enmi� olman�z da beni sevindirdi. Bu g�zel yaz�lar� bir ka� ki�iye de olsa ula�t�rabiliyorsam, okumalar�na vesile olabiliyorsam ne mutlu bana.
Ben de sizin her iki blogunuzu da inceledim. Ger�ekten her ikisi de �ok ho�, ve faydal�. Ben de sizin kadar becerikli olsayd�m inan�n ben de b�yle bloglar a�ard�m :)Ellerinize eme�inize sa�l�k... Her zaman ziyarete bekerim ;) Allah'a emanet olun...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ohhh açmalar nefis. Yumuşacık çayın yanında peynirle harika yenir değikmi. Eline koluna sağlık. Sevgiler

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Enfess.Ellerine sağlık.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım merhaba,
acma nefıs gorunuyor. ellerıne saglık. sevgılerımle..

muko dedi ki...

çok güzel görünüyorlarr harikaaaaaaaaaaaa ellerinee sağlıkkkkkkkkkkkkk.

İlker Ergin dedi ki...

merhaba sitemi ziyaret ettiğin ve yorumun için teşekkür ederim.senin tariflerinde çok güzel görünüyor.Ama eski bir pastacı torunu olarak bir şey söylemek isterim.Açmaya 1 yerine 2 bardak süt koyarsan çok daha yumuşak ve lezzetli olur.Rahmetli dedem öyle yapardı.Bütün mayalı tarifleri ondan öğrendim.Dene bak inanılmaz oluyor...Yavrunda çok tatlı allah bağışlasın.allah acılarını göstermesin.Benimde 3,5 yaşında bir oğlum var.Tekrar görüşmek üzere.Sağlıkla kal...

İlker Ergin dedi ki...

Bu arada tabiki helal olsun.Afiyet olsun.

Melek* dedi ki...

yorumlarınız için teşekkürler