14 Aralık 2007 Cuma

ZEYTİNYAĞLI PIRASA


Aysun'cuğum bu tarif sana gelsin, zeytinyağlı ana yemekleri sevdiğiniz için.Hadi artık aç bir blog da senin hünerlerinide görelim, diye çok sevdiğim bir arkadaşıma gönderme yaptıktan sonra, tarifime geçebilirim.Aslında tarif normal yemek tariflerinden pek bir farkı yok ama yinede ölçüleriyle birlikte, yapılışını dilimin döndüğünce yazayım.
Malzemeler:Yarım kilo pırasa
2 havuç
zeytinyağı
nane
yarım limon
tuz
salça
Pırasalar doğranıp, yıkanır.Bir tencerede zeytinyağı ve salça kavrulur.İçine yıkanan pırasalar biraz nane, yarım limon sıkılıp kısık ateşte ağır ağır pişer.İstiyen içine biraz bulgur ve pirinç de koyabilir.Pırasalar pişince servis yapılır.

12 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Melek,

Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.
Çok güzel şeyler yapmışsın, ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Selin dedi ki...

Bayılırımmmmm... Ellerine sağlık canım. Sevgilerimlleeee...

muko dedi ki...

çok severim pırasa yemeğini
harika görünüyor ellerine sağlık

meleginmarifetleri dedi ki...

selam melekcim ellerine sağlık pırasayı pek severim bende bizim babadağdada salçalı pişer pırasa ama ben çoktandır hep beyaz yapıyordum böylede nefis oluyor sevgilerimle canım öptüm bayy iyi pazarlar dilerim

NiNo dedi ki...

ellerine saglkik canim blog mansette gordum uctum geldim ;)

Adsız dedi ki...

Eşimin askerlik döneminde çok sık yediği için bıktığı hatta tiksindiği bir yemektir pırasa:( Ancak ben egeli ve sebze düşkünü biri olunca mecbur kalıyor yemeye:)Ellerinize sağlık eminim tadı çok güzeldir.Hayırlı akşamlar olsun..

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık..ama pırasayla malesef hiç aram yok...yemek çok isterdim.ama malesef ....iyi akşamlar dilerim...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis olmuş Pırasan Melek'ciğim,ellerine sağlık.Bende çok severim pırasayı.Kış aylarının en güzel sebzelerinden biridir benim için.Afiyetler olsun!


Sevgiler

Disalce dedi ki...

merhaba canım...

soğan yemiyorumya pırasada onun akrabası......onuda yiyemiyorum...

ellerine sağlık ama çok güzel görünüyor...

ben yinede aşağıdaki nefis böreği alayım.....hemde patatesli....

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.Eskiden yemeyip,sonradan yemeye başladığım bir lezzet.




sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

kışın pırasa yazın zeytinyağlı fasulye dolabımdan hiç eksilmezler ikiside zeytin yağlı yemeklerin en güzelleri bence çok nefis ellerinize sağlık sevgiler

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Eskiden sevmezdim şimdi de oğlum sevmiyor:)Ama gene de en yakın zamanda yapmak istiyorum.Eline sağlık.Çok güzel olmuş.