12 Aralık 2007 Çarşamba

PATATESLİ BÖREK


İçimden yazmak gelmedi bir an şevkim kırıldı belkide yazıcak kadar vaktim olmadığındandır ama yanlış anlaşılmasın herzaman diğer blogları gezip incelemelerim sürdü.Bu böreğin her aşamasını çektim ama akşam olduğundan pişmiş olarak çekemedim.Güzel çıkmaz diye,sabah olsun çekerim dedim,dedim demesine ama sabaha kalmamıştı akşam misafirler hepsini yemiş bitirmiş:)
Malzemeleri:1 tane yaş maya
1 su bardağı ılık süt
biraz tuz
aldığı kadar un(kulak memesi kıvamına gelicek)
İç harcı:3-4 harşlanmış patates
baharatlar,tuz
Üzeri için:1 yumurta,
1kase yoğurt
biraz sıvı yağ
Yapılışı:Süt ve maya bir fincanda ezilir maya kıvam alır.Unun ortası açılıp sütle maya koyulur,tuzuda ilave edilerek yoğurulur.Kulak memsi kıvamında olucak.Yoğurulan hamur kabarması için ılık bir ortamda 40 dk mayalanmaya bırakılır.Bir taraftan harşlanan patates ezilerek içine baharatlar ilave edilir.Mayalanan hamur resimde görüldüğü gibi kıvırma börek yapılır.Üzerine yoğurt,yumurta ve sıvı yağ üçlüsü sürülür.160 derecelik fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirilir.Afiyet olsun.

23 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Eminim pişmiş hali de çok güzel görünüyordur.Ellerine sağlık.

uygarimizlahayat dedi ki...

Bu haliyle bile güzel olduğu belli, ellerinize sağlık...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ziyaretiniz için çok teşekkür ederim herzaman beklerim bu arada böreğin pişmemiş hali harika birde pişmiş halini düşünemiyorum bile eminim muhteşem olmuştur ellerinize sağlık sevgiler

yemek dedi ki...

Ellerine saglik canim. Hic patatesli börek yapmamistim. Denerim insallah.
Sevgiler...

ceyt dedi ki...

bu aralar uğrayamadım yine güzel şeyler yapmışsın.ellerine sağlık canım.eminim böreğinde çok güzel olmuştur.
sevgiler

belgin kıral dedi ki...

selamlar,
ben bu haline bayıldım, misafirler tabii ki bitirirler ellerine sağlık,sevgiler,
diğer bloguma da beklerim
efertasi.blogcu.com

belgin kıral dedi ki...

eksik çıkmış düzelteyim:)))

Adsız dedi ki...

Güzel olmuş ki, sabaha kalmamış :))

Ellerine sağlık canım.

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Saliha dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK..BOYLEDE NEFIS OLDUGU ANLASILIYOR:))

Selma Alkan dedi ki...

Hmmmm nefiss ellerine saglik Melek ablacim bogreyinin tadi eminim superdir...simdiden sana neseli guzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum...saglicakla cal ;)))

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Melek,
Ellerine sağlık,börek eminim pişincede çok güzel olmuştur.
Misafirlerin ağzının tadını biliyor.

meleginmarifetleri dedi ki...

güzel olması kalmamasından belli zaten melekcim ellerine sağlık .
Aslında senin söylediğin gibi bende biliyorum kurbanda hayvanların kesilmek allaha kurban olmak istediklerini ama işte ben hayvanları o kadar çok severimki dayanamıyorum görmemek için hiç yanlarına bile yanaşmam bakmam işte benim huyum böyle hiç bir hayvanın yaralanmasına aç kalmasına dayanamam elimde olsa maddi imkanlarım olsa bütün aç hayvanları beslamak isterin neyse işte böyle tabiiki inancım var bu konuda canım sözlerin için çok teşekkür ederim hoşçakal öptüm bayy

Ilker Erdem dedi ki...

Ellerine saglik hersey cok guzel. Sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, böregin nefis görünüyor, ellerine saglik diyorum. Hem seninki tembel isi de degil, hamurunu bile ne güzel kendin hazirlamissin, hersey harika olmus.

Selam ve sevgilerimle..

ebrulitatlar dedi ki...

Pişmemiş halinden bile belli oluyor nefis bir börek olduğu. Misafirlerinede afiyetler olsun. Ellerine sağlık. Güzel bir haftasonu dilerim. Sevgiler..

nes-kafe dedi ki...

resmin altinda verdiğim adreste tarifleri bulabilirsiniz.tariflerimi o adreste yayınlıyorum.
http://www.nes-kafe.com

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Melek
Bu böreği annemde çok güzel yapar. Ve bizde de çok çabuk biter. Misafirlerin haklı böyle böreğe dayanılırmı hiç. Ellerine sağlık. Sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerinize sağlık,bayılırım patatesli olan her şeye:)
Hayırlı cumalar

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim ellerine saglik su an pismis halini hayal ediyorumda kesinlikle misafirlerin hemencecik bitirdigi kadar vardir,sevgiler....

Adsız dedi ki...

günadin canim senin börekte cok güzeldir eminim ben birde mayali börekleri cok hosuma gidiyor,birde sey sorcaktim yufka gibi acip rulo yapilacak kadar seritlermi kestiniz onu ögrenmek istemistim ,elinize zaglik,sevgiler

inci dedi ki...

Can�m ben de �ok zaman resim �ekemiyorum...ayn� nedenler bizde de var:)) can�mc�m �imdiden bayram�n� kutluyorum.....b�rek el b�re�i oldu�u i�in bence harika olmu�tur...ellerine sa�l�k arkada��m.....

Gönül dedi ki...

aneeee hani pişmişi yavrım yaaa insan çekmezmi bilmezmisin resmi çekmeden ikram etmiyeceğini tabii biter okadar güzel yaparsan:)) neyse görmüş kabul ettikkk alırız die korktun dimi pişmişini ondan koymadın dimi hade itiraf et bakımm söylemem kimseciklere :))ellerine sağlık canım...sevgilerimle

anneminkizıyim dedi ki...

merhabalar, nefis bir börek oldugu belli, kimbilir pismis hali ne sahanedir, ellerinize saglik, sevgiler...