7 Aralık 2007 Cuma

ISPANAKLI KEK




Malzemeler:1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt veya süt
1 su bardağına yakın sıvı yağ
kabartma tozu
2 yumurta
250 gr ıspanak (hafif haşlanıp robattan geçirilmiş olucak)
aldığı kadar un
Muhallebisi için:2 su bardağı süt
4 kaşık un
4 kaşık şeker
1 kaşık margarin
vanilya
limon kabuğu rendesi
Yapılışı:Normal kek gibi hepsi sırayla ilave edilerek çırpılır,harşlanıp robottan geçirilen ıspanaklarda eklenir ve aldığı kadar un la birlikde iyice çırpılır.Bir tepsiye dökülüp 165 dk fırında pişenek kadar kalır.Bir taraftanda muhallebisi hazırlanır.Süt,un,şeker,margarin bir tencerede karıştıra karıştıra pişiririz,en sonunda vanilya ilave edilerek biraz daha pişirilir.Bu arada fırında pişen tepsi soğuduktan sonra tepsiden çıkarılıp kenarları kesilir.Sert olan kısımları,ortadan ikiye bölünüp,hazırlanan muhallebi ortasına ve üstüne sürülür.Kesilen kenarları robota verilir,üzerine serpilir.
afiyetle

14 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Ispanaklı keki biz de çok seviyoruz.Dilimleseydin keşke yeşiline bakardık:)

hatice dedi ki...

canım harika bir kek ellerine sağlık..iyi haftalar..sevgiler

Gönül dedi ki...

canım ellerine sağlıkk nefis görünüyor..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

canımcım çok sevdiğim keklerdendir yalnız resimler çok küçük çok seçilmiyor ellerine sağlık sevgiler öptüm
hdidem.blogcu.com

Selin dedi ki...

Canımcım,
Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

NiNo dedi ki...

canim dedim ya :) yazimda oglus hafif cekik gozlu :DDDDDDDDD bu arada sagda duran ikindi yagmurlari adli kitabi gecen yaz okumustum aglya aglyaa super bir kitap tanitman ne guzel olmus bu arada ellerine saglik canim opt sevgiler arnavutluktan

NiNo dedi ki...

evbet canim bende netteyim :D bu kitaplari bilmeyen yok bence :) ama onemli olan okumak diye dusunuyorum ;) anneannemle bizimle birlite bu yil insaallah ve ogluma anneannem bakiyor :)

Adsız dedi ki...

yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.ıspanaklı keki bende çok severim.nefis olur.ellerinize sağlık.

Disalce dedi ki...

ımm...benim kekimi görmüşsündür...

tutturamadım....

senin kekin nefis görünüyor...ellerine sağlık....

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Ellerine sağlık canım ıspanaklı keki bende pek severim
Sevgiler
Seda

fazi dedi ki...

merhaba melek hanım, bloğunuza iadeyi ziyarete geldim ve çok hoş tarifler buldum :)
sık sık ziyaretinize gelicem inş.
sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Melek,
Ellerine sağlık,ıspanaklı kekin nefis görünüyor.
Ben 1-2 yıl önce ıspanaklı kek ve pasta tarifini görünce yadırgamış,tadı konusunda önyargılı davranmıştım ama gerçekten tadı çok güzel oluyor.
Hem ıspanak yemeğen çocuklar içinde birebir.

Saliha dedi ki...

melek eller�ne sagl�k...d�l�ml� hal�n�de koyarm�s�n merak ett�m:)) sevg�ler�mle ..

Betül dedi ki...

merhaba cnm
bir ben yapmadım ıspanaklı kekten :) yapayım bari ellerine sağlık cnm sevgiler....