23 Ekim 2007 Salı

KÖFTELİ BEZELYELİ TÜRLÜ

Ben bu tarifi http://www.biranneningunlugu.blogspot.com/ aldım ama ben bunu biraz değiştirdim .Yapılışını yanlış okumuşum, sanıyorum aklım başka yerdeydi:)kızartmadan yapmışım.Eminim bir annenin yemeği benimkinden daha güzeldir.Ona da bu arada teşekkür ediyorum.Çünkü çocuğumda çok sevdi...Birde ben üç kişilik bir aile olduğum için malzemeyi biraz az tutarak kendimize göre yaptım...Bu tarifin orjinalini öğrenmek istiyenler, http://www.biranneningunlugu.blogspot.com/ bakabilirler.
Malzemeler:250 gr kıyma
2 küçük soğan
yarım çay bardağı köftelik(ince)bulgur
tuz,karabiber,nane
(hazır)konserve bezelyenin yarısı
1 orta boy patates
1 orta boy havuç
1 yemek kaşığı salça
zeytinyağı
Yapılışı:Önce köfteyi anlatayım dilerseniz,kıyma bir kaba koyulur,üzerine 1 küçük soğan rendelerin,yıkanmış bulgur,tuz,baharatlarda koyup yoğurulur.Küçük küçük ince misketler halinde yapılır,işte bu bölümü biraz uğraştırıcı ,bir tarafımda da çocuk olunca zor oldu.
Patates soyulup ,küp küp kesilik,aynı şekilde havuçta küp küp kesilir.Bir tencerede soğan,
salça kavrulur,üzerine önce patates,havuç koyup biraz kısık ateşte pişirin.Onlar harşlanırken bezelyeler koyulur,sıcak suyla birlikte,köfteleri üzerine yavaş yavaş koyulur ki dağılmasınlar diye.En son tuzunuda koyup pişirmeye bırakılır,yaklaşık20 dk kadar kısık ateşte pişirilir.Sonra bir güzel afiyetle yenir.
(Ben köfteye yumurta koymadım,onun için dağılmasın diye yavaş yavaş ilave ettim yemeğe, ama eminim yumurta koyuluncada çok güzel olucaktır.)

4 yorum:

NiNo dedi ki...

sizinde ellerinize saglik cok gzuel bir yemek olmus guzel yorumunuza tesekkurler ediyourm

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Çok güzel bir yemek bu.Ben de deniycem inş.Aslında misket köfteli patates yemeğimin tarifine benziyo.Ama bunun köftesinde bulgur var.Ellerine sağlık:)

Bir Anne dedi ki...

Yemegin cok guzel gorunuyor canim, ellerine saglik. Oglunun sevdigine de memnun oldum bu arada:)

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

iade-i ziyarete geldim :) bu yemek hoşuma gitti köfteyi ve bezelyeyi sevdiğim için, ikisinin bir arada kullanıldığı bu tarifi deniycem önümüzdeki günlerde. Görüşmek üzere.